måndag 5 maj 2014

Månadens Inspiratör - Emelie Martinsson

Hej!

Jag heter Emelie Martinsson och syr under namnet Kottensyr.
Jag började sy barnkläder 2011 när mitt första barn var 2 månader.
Har alltid haft intresse att sy men nu fick den en helt ny innebörd.
Att sy barnkläder är mitt största intresse.
År 2013 fick jag en dotter och då blev det ännu roligare att sy för då fick jag börja sy lite tjejkläder också.
Jag och mina vänner försöker få till syträffar ibland och utbyta erfarenheter med varandra. 

Jag har en blogg på http://kottensyr.blogspot.se/
Men lägger oftare ut det jag syr på instagramkontot: @kottensyr
Titta gärna in där.

Jag har sytt en tröja i storlek 104 till min son i tyget Kalas. Mönster från Ottobre 4/2012.

Och i det urgulliga tyget Promenad sydde jag en mössa till min lilla tjej i storlek 45 cm och en klänning i storlek 74. Till dessa 2 har jag gjort (gjort om) mönstret själv.
Klänningen är från början en body ur Ottobre som jag gjort om till klänning och satt ditt puffigare ärmar.

Mvh Emelie










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar