måndag 4 augusti 2014

Månadens Inspiratör Augusti - Louise Olofsgård

Mitt i den varma sommaren blev det min tur att knåpa ihop något till bloggen. Jag trotsade det fina vädret och bestämde mig istället för att sy långärmade tröjor och kofta till mina grabbar. Det blir ju höst om ett tag... Med tänk inte på det nu, sommaren är ju inte slut än!

Jag heter Louise Olofsgård och har två grabbar, Hannes 3 år och Mattis 1 år. Jag har alltid tyck om att sy och pyssla. Som för så många andra tog intresset mer fart när jag var föräldraledig med min äldsta son. Jag köpte en overlockmaskin och började sy kläder till honom. Jag syr mest till mina egna barn och ibland presenter till vänner. Jag har en facebooksida om man vill kika mer på grejer jag sytt.

Först ut är två tröjor av tyget Superhundeni storlek 86 och 110. Jag använde mig av Ottobres mönster, 1/2012, Buttoned Up, men hoppade över knapparna denna gång.





Till det underbara tyget Skogenvågade jag mig på lite nya utmaningar. Jag utgick från samma mönster som tidigare, men till lillebror delade jag framstycket och gjorde en kofta.



Storebrors tröja fick en krage som jag ritat av från en köpetröja. Även den gula mudden är från Liandlo.




Stort tack från familjen Olofsgård.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar